Af en toe een leuk personeelsfeest houden is natuurlijk ontzettend belangrijk. Zo kunnen alle werknemers elkaar eens in een andere setting zien en er samen een lekker gezellige dag van maken. Gelukkig is de belastingdienst het hier helemaal mee eens! Binnen de huidige werkkostenregeling (WKR) is het namelijk mogelijk om belastingvrij een personeelsfeest te organiseren. Ja, dat heb je toch echt goed gelezen. Het is mogelijk om belastingvrij te feesten. Om belastingvrij een personeelsfeest te kunnen organiseren moet je wel aan een aantal dingen voldoen zoals die zijn vastgelegd in de WKR.
Zo gaan we samen van start
Het is belangrijk dat jouw Pop-Up Borrel goed verzorgd wordt. Daarom vinden we het belangrijk dat jij weet wat je kunt verwachten.
Er zijn 6 stappen die we hoe dan ook doorlopen: We nemen jouw wensen door, bepalen het concept die goed bij je past, leggen vast hoe de Pop-Up Borrel eruit komt te zien en gaan aan de slag met de voorbereidingen. Hierna is het go-time en bouwen we binnen een paar uur een onbezorgd event op jouw terrein en bekijken we na afloop wat er goed ging en beter kon.
Ons team staat
Voor je klaar
Allereerst is het belangrijk om te weten wat de WKR is en wat die te maken heeft met personeelsfeesten. Via je WKR kun je als werkgever onbelaste vergoedingen aan je werknemers geven. Dit kunnen vergoedingen zijn in de vorm van dingen als kerstpakketten, tablets of abonnementen, maar ook personeelsfeesten. Volgens de WKR mogen deze vergoedingen onbelast gegeven worden wanneer zij in de vrije ruimte vallen. In 2021 bedroeg de vrije ruimte 1,18% van het totale fiscale loon van een onderneming. Als onderneming mag je van de WKR dus een bedrag ter hoogte van 1,18% van de fiscale loon belastingvrij uitgeven aan personeelsfeesten. Over alles boven dat percentage betaal je een eindheffing van 80%.
Door de WKR bestaat er echter nog een manier om belastingvrij personeelsfeesten te kunnen organiseren. Een bedrijfssfeest op eigen locatie valt namelijk buiten de WKR en hoeft dus ook niet binnen de vrije ruimte te vallen. Wanneer een feest op het eigen bedrijfsterrein gegeven wordt dan betaal je daar dus geen belasting over.
KAN DE TAP AL OPEN?
Een geslaagd event begint bij een lekkere borrel en veel gezelligheid. Daarnaast is een goed hapje eten en een entertainment niet weg te denken. Dit is een belangrijk onderdeel van de gastenervaring. Deze staat bij ons op #1 als onderdeel van de volledige klantervaring. Ons doel is simpel: een onbezorgde dag verzorgen waarbij iedereen plezier heeft en zich beter verbonden voelt met elkaar en het bedrijf.
Zie jij het ook wel zitten om buiten de WKR om een belastingvrij personeelsfeest te organiseren? Schakel dan onze hulp in! Wij hebben veel ervaring met het organiseren van te gekke bedrijfsfeesten en kunnen ook op jouw bedrijfsterrein een mooi feest organiseren. Wij bieden een aantal hartstikke leuke concepten aan. Zo kunnen wij een biergarten organiseren of een uniek bedrijfsfestival.
Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen organiseren? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken. Ook voor vragen over de WKR en personeelsfeesten kun je contact met ons opnemen. Vraag hieronder een offerte op of bel ons opΒ 020 β 82 33 913. Ben je benieuwd naar ons werk? Bekijk dan onsΒ portfolio!
Bij Pop-Up Borrel staat klantervaring op #1 in alles wat wij doen. Door ons volledig te richten op zakelijke events op eigen terrein, kunnen wij garanderen dat we een tof feest neerzetten met een goede sfeer.
Wij bieden altijd evenementen aan op locatie en zijn hier daarom ook specialist in! Of het nu op de parkeerplaats, binnenplaats of in de loods is, wij toveren het om tot een mooie feest locatie!
Mocht het event vanwege het coronavirus niet plaats kunnen vinden op de door jouw gekozen datum, is het mogelijk om het event kosteloos te verplaatsen.
Ontdek populaire concepten
BEN JE GEΓNTERESSEERD, HEB JE VRAGEN OF WIL JE MEER INFORMATIE?
NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP!
WIJ STAAN ALTIJD VOOR JOU KLAAR!
ONDERDEEL VAN DE BORREL BV | DESIGN DOOR 9CA | ONTWIKKELD DOOR MARKETING SHIFT