Nieuws

Verbinding op de werkvloer: hoe een borrel meer doet dan je denkt

Hoe je met een bedrijfsborrel voor verbinding op de werkvloer zorgt

De bedrijfsborrel. Veel werknemers zijn er dol op, maar er zijn nog altijd veel werkgevers die er helaas het nut niet van in zien. Veel ondernemers vragen zich dan ook af of het geen verspilling van budget is. Dat is jammer want uit meerdere onderzoeken blijkt dat een bedrijfsborrel voor meer positieve effecten zorgt dan je wellicht denkt. Zo leren collega’s elkaar niet alleen beter kennen, maar komen ze ook op een andere manier met elkaar in contact te staan dan tijdens een gewone werkdag. Hoe zorg je ervoor dat je als werkgever een borrel organiseert met een optimaal effect? Pop-Up Borrel geeft je in dit artikel een paar handige tips.

1. Begin op tijd met de organisatie

Zoal ze altijd zeggen: een goed begin is het halve werk. Als je niet bijzonder regelmatig een borrel of een bedrijfsfeest organiseert, zul je merken dat een goede voorbereiding extra belangrijk is. Denk ten eerste goed na over de insteek van de te organiseren borrel. Wat is het doel van de borrel? Organiseer je het in het bedrijfspand zelf of op een andere locatie? Wat moet er ingekocht worden? Wie is waar verantwoordelijk voor? Vraag om ideeën van anderen en maak direct een lijst van alles wat er moet gebeuren.

2. Zorg ervoor dat mensen ook echt op komen dagen

Een goede bedrijfsborrel zorgt voor verbinding en een goed groepsgevoel. Een belangrijke voorwaarde daarvoor is natuurlijk wel dat mensen ook echt op komen dagen. Om hier zo zeker mogelijk van te zijn is het aan te raden om de borrel te organiseren na bijvoorbeeld een vergadering of een andere verplichte sessie op kantoor of in het bedrijfspand. De kans dat medewerkers na iets dergelijks blijven om na te borrelen is immers groter dan dat ze er speciaal voor naar kantoor komen. Vooral als veel medewerkers relatief ver weg wonen. Stuur iedereen daarom dan ook op tijd een uitnodiging. Zo kunnen ook je werknemers op tijd een plekje vrij maken in de agenda en de nodige voorbereidingen treffen.

3. Zorg voor een mooie locatie

Heeft jouw bedrijf een eigen pand met (meer dan) genoeg ruimte? Dan is het vaak mogelijk om de borrel op locatie daar te houden. Zorg er in dat geval voor dat alles er feestelijk uitziet, misschien wel met een bepaald thema. Wat je idee ook is, de juiste ambiance creëren met versiering en verlichting zorgt ervoor dat je laat zien dat je echt je best hebt gedaan. Dit zorgt altijd voor een betere sfeer en meer gezelligheid. Organiseer je de borrel op een andere locatie? Begin dan op tijd met het regelen hiervan en vraag ruim op tijd offertes op.

4. Zorg voor eten en drinken

Als er tot slot nog iets belangrijk is om ervoor te zorgen dat je borrel een succes wordt, dan zijn het de juiste hapjes en drankjes. Zorg voor zowel alcoholische als non-alcoholische drankjes. Zorg daarnaast ook voor de nodige hapjes. Dit voorkomt dat mensen eerder naar huis gaan om te eten. Zorg bij deze hapjes ook voor vegetarische en vegan versnaperingen. Zo zorg je ervoor dat er voor elk wat wils is. Zo hebben je medewerkers meer plezier en blijven ze langer. Des te meer positieve effecten voor de teambuilding!

Organiseer slim je bedrijfsborrel

Wil je een bedrijfsborrel organiseren voor je medewerkers? En wil hierbij de hulp van een partner die met je meedenkt? Bij Pop-Up Borrel helpen we je op verschillende vlakken met het organiseren van een onvergetelijke bedrijfsborrel. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op. Je bereikt ons telefonisch op 020 – 82 33 913 en per mail via info@popupborrel.nl.
feestelijke opening

Pop-updates

Lees hier alles wat je van ons moet weten...

Wat maakt een locatie perfect voor een bedrijfsborrel?
Verbinding op de werkvloer: hoe een borrel meer doet dan je denkt
Wat kost een bedrijfsborrel (en hoe zit het met de belastingvoordelen)?